Премиера с музиката на Пиацола и Маскани в Русенска опера

Култура Балет Опера 15.05.2019 | 01:05ч.
Вечер с музиката на Астор Пиацола и Пиетро Маскани подготвя трупата на Русенска опера. Премиерният спектакъл обединява театрално танцовият „Метаморфози на любовта“ и едноактната опера „Селска чест“ и ще бъде представен на 21 май от 19 часа на сцената на зала „Опера“. Проектът е посветен на 10-годишнината от смъртта на основоположницата на съвременния танцов театър Пина Бауш и 20-годишнина от смърта на театралният режисьор Йежи Гротовски. 14 музикални пиеси с 10 сюжета обединява танцовият спектакъл „Метаморфози на любовта“. Действието във всеки от етюдите е възможно да се случва по едно и също време или да се отнася към миналото, настоящето или бъдещето, на различни места, изобразявано от артисти, въплъщаващи се в различни роли. Те представят алтернативни възможности, описвайки един ден от живота, оставящ отпечатък във вечността, навлизат в лабиринта на безкрайната и нескончаема повторяемост на човешки съдби и страсти. Всяка емоция се превръща в персонаж и показва връзка с роля, изразяваща своя индивидуализъм, който може да се асоциира и с чувствени явления от реалността. Всеки от публиката ще открие нещо свое сред палитрата, богата на любов, ревност, заслепяване до лудост, душевно страдание, неизчерпаемо търпение, веселие и безгрижие. Постановката изобразява реалната, но и невидима материя на чувствата в танц-театър чрез експресивната музика на Астор Пиацола. Тя ни оставя с мисълта, че всичко е въпрос на гледна точка. Виждаме истински живи хора, които обичат по своему, преплитайки реалното с подсъзнанието и със своите мисли, разказва хореографката Зорница Петрова. Тя допълни, че постановката изобразява абстрактно чувствата на различните персонажи, за да се постигне персонална аналогия към публиката. „Като хореограф на постановката, търся в артистите изобразяването на чувствата, пресъздадени в ситуации, на които човек реагира по различен начин и съответно възприема информацията индивидуално според своите собствени навици и характер. Постановката извежда проблеми на емоционално и социално ниво. Музиката на Астор Пиацола изобразява фазите на реакция до такава степен, че е невъзможно да объркаш емоциите – гняв, обич, болка, радост и др.“, допълва Зорница Петрова. По думите й различните герои ще представят метаморфозите на любовта, която хранят към някого, към нещо, та дори и към себе си, достигайки до степента на егоцентризъм. Не бих желала публиката да определи някого като отрицателен герой, а по-скоро да разбере гледната точка, защото всички сме изначално добри хора, макар и не с всеки, не и по всяко време. Това не ни прави по-малко човеци. Всеки персонаж носи своя индивидуализъм, с който може да се направи връзка и в реалността, а публиката ще се потопи сред вълненията на любовта, ревността, заслепяването до лудост, душевното страдание от заобикалящата среда, сред силата на неизчерпаемото търпение, сред веселието и безгрижието, което също ще бъде изобразено от постановката. Едноактната опера „Селска чест“ дело на режсьорът Аделаида Якимова – Фурнаджиева събира на една сцена русенски артисти – Мариана Цветкова, Петър Костов, Йоланта Николаева, Добромир Момеков и Теодора Чукурска. Любопитен момент е това, че всеки от тях е свързан със заглавието чрез свой близки по един или друг начин. „Постановката изключва предполагаемата битова реалност, като конструира субективно конфликтно–образно пространство, без да предлага готови отговори. В спектакъла няма универсални послания и нравствени поучения. Той задава въпроси без да настоява за еднозначен отговор. Целта му е да провокира импулса на всеки отделен човек в театралната зала, за да може действието от сцената да премине като емоционален ток през публиката. Предпочетеният постановъчен стил е веристичен сюрреализъм, при който образите на подсъзнанието носят определено значение – сценична метафора, която ако бъде осъзната, представата ни за динамичната картина на света, може да получи по-ясни очертания. Този стил по чисто театрален начин кореспондира и с аналитичната психология на К. Г. Юнг.“, коментира Аделаида Якимова.  

Още от Култура

Още от Опера

© 2019 Thesite All rights reserved!